blogak

Irinmodo (1307-2017)

HERRITARREI OMENALDIAK

Herrian egon dira herritar batzuei egindako omenaldi publiko eta oihartzun handikoak, eta ondorioz hedabideetan ere agertu direnak. Guk, atal honetan, bost aipatuko ditugu:

  • herriko medikuarena (Bizente Etxeberria),  
  • Uzarragako maisuarena (Joxe Maria Agirre), 
  • parrokiako organo jolearena (Simon Artolazabal), 
  • herriko parrokoa izan zen Leandro Igartuarena 
  • eta Gorriztxikiko Jose Lizarralderena.

LEHEN OMENALDIA 

Egia esanda ez dakigu zenbat "herriko seme adoptatua" egongo diren izendatuta Antzuolan, baina kategoria hori eman zitzaion 40 urtean herriko medikua izan zen Bizente Etxeberriari. Zera diosku udal aktak bere izaera profesionalaz:

“Vicente Etxeberria Elorza... durante 40 años como médico titular... una vida profesional que ha estado dedicada, casi exclusivamente a nuestro pueblo sin desmayos ni fatigas, ejerciendo la medicina con un sentido humano profundo y con un espíritu de sacrificio y abnegación más allá de los límites de lo vocacional... y propuso a sus compañeros (el alcalde) que se le nombrara hijo adoptivo de esta villa en agradecimiento a los continuos sacrificios... Por unanimidad se aceptó  y en consecuencia según las normas vigentes, se dirigió un escrito al Sr. Ministro de la Gobernación en súplica de que se conceda la autorización, y si se consigue hacer entrega al Sr. Vicente del oportuno documento, organizándose para ello actos de homenaje que se estimen más oportunos, para lo cual se creó una comisión”. (1961-07-22, Actas y acuerdos, 1960 a 1965, libro 20, folio 64).

 Beraz,

“Se acuerda rendirle el próximo domingo día 17 un homenaje de cariño y admiración a Don Viecente Echeverría Elorza. Se acuerda concederle la cruz del méritocivil de sanidad en la categoría de encomienda concedida por el Ministro de la Gobernación así mismo como del pergamino en nombramiento de Hijo Adoptivo de esta villa con el álbum de firmas del ayuntamiento y del vecindario”.

 “Se acuerda rendirle honenaje el próximo domingo día diez y siete con cariño y admiración al Sr. Vicente Echeverria Elorza... por la labor realizada durante 40 años como médico titular de esta villa... Asimismo imponer al médico Sr. Vicente Echeverria Elorza, la cruz del mérito civil de sanidad... concedida por el Sr. Gobernador y hacerle entrega del pergamino con el nombramiento del título de hijo adoptivo de esta villa, juntamente con el álbum de firmas del ayuntamiento y vecindario de esta villa”.(1961-12-09, Actas y Acuerdos, 1960 a 1965, libro 20, folio 78).

BIGARREN OMENALDIA

1965eko uztailaren 18an egin zen Uzarragan. Izan ere 80 urte zituen Jose Mari Agirrek Uzarragako eskolan lanean egindako 50 urteak eskertu nahi izan zion herriak. Aitortu behar da egun berean 30.000 pezeta kostatu zen Uzarragako iturri berria ere inauguratu zela (Udal artxiboa, 20. liburu sortaKorrespondentzia, 1965).

http://2.bp.blogspot.com/-v-D_zECPTts/U2OA33DUnKI/AAAAAAAAG9I/-Pu8xbXVHeM/s1600/IMG_0009.JPG

Jose Mari ezagutu zutenek zeregin hauek zituela orduan dioskute: maisu, sakristau, kanpai-jole, bizargin, idazle, telefonista, ostalari, koruko abeslari (oso ahots ona omen zeukan), idazle, animalia zaintzaile …

Bitxia da Jose Marik herriko alkateari eskatu ziona, behin herriko udalak bere omentzeko antolatutakoa eskertuz:

"Un ruego al Sr. Alcalde don José Iñurrigarro y a los señores concejales, que tomen un acuerdo en la presente sesión por unanimidad para levantar la acta, para que conste el acuerdo en el libro mayor del Ayuntamiento, para que vean los nuevos hombres como han hecho los hombres de la actualidad” (21. liburu-sorta, 1966ko korrespondentzia).

HIRUGARREN OMENALDIA

Parrokiako koruaren ekimenez, herriko solfeo maisuari eta parrokiako organo joleari egin zitzaion 1971eko irailaren 26an, domekan, omenaldia .

 (Diario Vasco, 1972/08/28)

Bitxia izan zen Udalak omenaldi honekin bat egiteko (edo) jarri zuen baldintzarekin:

 “El 26 del actual (domingo) se celebrará homenaje al profesor de música y organista de la parroquia D. Simón Artolazabal Idiáquez. Se aprueba la asistencia siempre que se reserven para la corporación los asientos acostumbrados desde tiempos inmemoriables en a Parroquia”.  (1971-09-24, Actas y Acuerdos 1969-1973, libro 23, folio 97).

LAUGARREN OMENALDIA

Hurrengo omenaldia, herriko parrokoa zen Leandro Igartuari eskainitakoa, arrazoi bikoitzagatik izan zen: abade bihurtu zela 50 urte eta Antzuolan 25 urte baino gehiago bete zituelako. 

1973ko ekainaren 17an, domekan, egin zitzaion omenaldia. Hauxe herriko parrokoa zenak udalari bidalitako egitasmoa:

“José María Eguren Iñarra, Cura encargado de la Parroquia de la Piedad... con motivo de las bodas de oro de sacerdocio de don Leandro, y párroco de esta localidad durante más de 25 años, la comisión de la parroquia desea organizar un homenaje el 17 de junio a las 12:30 en el frontón municipal, con la intervención de Ametz Taldea de Vitora, con las canciones: Aizeak joan; Xavier; Ni zer naiz; Udaberrian; Min bizia; Argia; y Abost berriak de Eibar, con las canciones: Muxu bat; urak dakarrena; galdua naiz".  

Programa, berriz, hauxe: 

"9:30:Pasacalle por los chistularis; Homenaje a las 10:30 de la mañana con los sacerdotes anzuolanos. 12:00, aurrezku en su honor en la Plaza; 12:30, acto de homenaje-obsequio en el frontón municipal, con los versolaris: Jesús Alberdi “Eguileor” y José Luis Gorrochategui, cuyos temas serán: saludo al homenajeado; presentación y explicación del sentido de los obsequios;  exaltación de las virtudes del homenajeado”. (29. liburu-sorta eta 1973ko korrespondentzia).

 IRINMODO (1307-2020): IKASTETXE PUBLIKOAK GERRA AURRETIK eta OSTETIK

 LEANDRO IGARTUTA PARROKOA HERRIKO MAISU-MAISTREKIN ESKOLA AURREAN

BOSGARREN OMENALDIA

Gorriztxiki baserria eta oroigarria.

Omenaldi hau ez zen publikoa, pribatua baizik, eta Gorriztxiki edo gaineko Jose Lizarralderi eskainitakoa, 1985eko uztailaren 19an 100 urte bete zituelako. Horren aitzakiaz, Antzuolako Udalak jartzeko ohikoa zuen bide baztarreko aulkian, oroigarritxo hau jarri zuen:  "Joxe Lizarralderi Antzuolako Udalak herriaren izenean bere 100 urtebetzetzean, beste asko opatuaz, 1985/08/19".

ITURRIAK 

  • Udal aktak eta akordioak. Antzuolako Udal Artxibo Historikoa.

 

jatorrizkoa ikusi

2013-2024
Blogetan! Blog izarren bila

AZKUE FUNDAZIOA
Agoitz plaza 1, 48015 Bilbo, Bizkaia
Tel. 94 402 80 81 - Faxa. 94 405 24 07