Aste honetan zehar kontzeptu pila bat izan ditugu esku artean. Hemen horiekin sortutako hitz-hodeia.
Bestalde, oso garrantzitsua da gatazken konponbidearekin lotutako materialak, tresnak eta bideak ezagutzea. Hona hemen topatu ditudanetako batzuk:
Bakeola (Elkarrekin programa): https://www.eskolabakegune.euskadi.eus/es/web/eskolabakegune/bakeola
Era honetako hitzaldiak ere oso interesgarriak izan daitezke: http://apymazelandige.com/eu/hitzaldiak/
Negación de las emociones (aurreko hitzaldietako baten egilearena): https://youtu.be/CU_Xn4zjpzw
ALBOAN:
Gatazkak konpontzea, Lehen Hezkuntza: http://centroderecursos.alboan.org/eu/registros/1974-manejo-de-conflictos-primaria
http://alboan.efaber.net/eu/registros/1976-manejo-de-conflictos-eso
EIMA katalagoan berriz honakoa:
http://eimakatalogoa.eus/vufind/Record/22359(Bitartekotza eta gatazken konponbidea [Interneteko baliabidea] . Ikaslearen koadernoa / Leonor Pérez Casajús)
Oso sarrera konpletoa da eta asko gustatu zait “kultura positiboa” izeneko kontzeptua. Sarrera horretan agertzen diren bideoak ere oso interesgarriak dira.
Amaitzeko, nire ustez egungo egoera eremu hezitzaileetan/jendartean egoerak honako ezaugarriak izan ditzake:
- Egoeraren diagnostikorik eza.
- - Gatazkak konpontzeko tresna falta
- - Gaia tratatzeko denborarik eza.
- - Gatazkak konpontzeko espaziorik eza.
- - Gatazkak diziplinarekin lotzen ditugu bakarrik.
Erronka nagusiak, berriz, honakoak izan daitezke:
- - Formazioa hezkuntza komunitate osoan gaiaren inguruan.
- - Gatazken konponbidea eta ikuspuntu hezkidetzailea uztartzea
- - Gatazkak modu kolektiboan konpontzeko bideak sortzea.
- - Partaidetza anitza (gatazkaren aktore guztiena).